Steracteur, Sterartiest - show 6
Vrijdag de dertiende zorgde voor verrassingen in Steracteur, Sterartiest. De afvaller was niet zo verrassend, maar wel de vrijstelling en de mogelijke afvallers voor volgende week. Vrijdag de dertiende zorgde ook voor een speciale lottotrekking die zonodig in het programma moest worden geïntegreerd opdat de Nationale Loterij de goede doelen van de overblijvende steracteurs met een kruimel van 5.000 euro kon belonen. Hopelijk blijft het bij deze eenmalige interactie wegens totaal overbodig en niet geplaatst in de show. Maar er moest ook nog gezongen worden op vrijdag de dertiende en dat liep niet zo vlekkeloos bij iedereen en sommige presteerden heel teleurstellend. Met als resultaat dus dat er twee favorieten op de wip zitten. The race to the top has begun!
Dat Lien Van De Kelder zou afvallen, stond enigszins in de sterren geschreven. Zangtechnisch is ze geen groot talent en haar performance van I wanna dance with somebody was ondermaats. Haar tegenstander Cara Van Der Auwera is zangtechnisch ook niet perfect, maar stond de voorbije weken toch net een trapje hoger op de ladder. Het enige wat voor haar nog roet in het eten kon gooien was de knappe snoet van Lien Van De Kelder en het feit dat Lien meespeelt in de populaire serie Thuis. Maar daar trok de kijkers zich dus duidelijk niets van aan en beoordeelde rechtvaardig op de zangprestaties (al zal het feit wel meespelen dat het hier om twee vrouwen ging en dat in zulke wedstrijden meer vrouwen stemmen dan mannen, zodat uiterlijk en bekendheid van beide vrouwen minder een doorslaggevende rol konden spelen). Lien werd dus versluisd naar de jurybanken en kan de volgende weken zich terug concentreren op haar studies in Montpellier.
De vreugde bij Cara Van Der Auwera moet groot zijn geweest, want ze werd door het publiek voor een tweede keer gered. Ze probeerde het vertrouwen van het publiek niet te schaden met All about the money van one-hit-wonder Meja, maar helaas voor haar zal het wel een teleurstelling zijn geweest voor haar fans. Ze kwam net van de slachtbank en ze zong er zich zo weer naartoe. De voorbije weken liet Cara hier en daar al eens een steekje vallen, zodat je inderdaad een man in between werd zoals Peter Koelewijn. Maar gisteren was het niet hier en daar een steekje laten vallen, het was een aaneenrijging van de grote steken die ze liet vallen. Dit was echt een slechte performance en haar podiumpresence kon deze keer zelfs niet de bittere pil doen verzachten. Dit optreden diende afgestraft te worden met een nominatie, maar daar stak Lien Van De Kelder op een onbegrijpelijke manier een stokje voor door Cara de vrijstelling te geven. Een geschenk voor Cara, maar als kijker toch wel onrechtvaardig. Helaas zal de vrijstelling voor Cara Van Der Auwera enkel maar uitstel van executie zijn.
De vrijstelling van vorige week ging naar Timo Descamps, de bloedbroeder van Rob Teuwen. De vrijstelling was een welgekomen geschenk, want de jurycommentaren waren verdeeld. Deze week mocht hij zich wagen aan Naive van The Kooks, zowaar geen makkelijke opdracht. En als ik eerlijk ben, was het er ook aan te merken. Net als zijn versie van Lieve kleine piranha sloeg hij ook deze keer de bal compleet mis. Het was ten eerste al helemaal niet zo denderend gezongen. Bovendien miste hij ook nog geloofwaardigheid, zowel op het podium als qua stem. En ja hoor, ik val in herhaling, ik weet het, maar zijn “kijk eens mama, ik kan een paar starposes aannemen” was weer helemaal misplaatst bij dit nummer. Geen wonder dat Eric Melaerts Timo Descamps twee verschillende nummers zag brengen. Het geheel kon mij dus weeral niet overtuigen en ik begin stilaan mijn sympathie voor Timo te verliezen. Hij blijft teveel een would-be terwijl hij nochtans heel wat potentieel heeft. En het is zonde dat dit would-be blijft primeren op dat potentieel. In feite zou deze prestatie dan ook moeten worden afgestraft door de kijker, maar deze houden er blijkbaar een andere mening op na en vonden de afstraffing van de jury al voldoende. Toch hoop ik dat Timo de jurycommentaren van de afgelopen weken nog eens laat bezinken en er gevolg aan geeft.
Stan Van Samang is de grote favoriet om deze wedstrijd te winnen en elke week wordt duidelijk dat de afstand met de meeste andere kandidaten steeds groter wordt. En dat maakte zijn performance van She’s always a woman to me van Billy Joel nog eens duidelijk. Een heel ingetogen en emotioneel nummer en iets heel anders dan de afgelopen weken, maar hij leverde weer een topprestatie af. Hij maakte het nummer zich eigen, legde eigen klemtonen en stond weer vol zelfvertrouwen op het podium. Ik geef toe dat ik even dacht te horen dat hij in ademnood dreigde te geraken door de soms lange noten, maar hij ging nergens onderuit. Hij wist te ontroeren en te imponeren van begin en tot einde en het was weer klasse ten top. Stan moet dus eigenlijk al niet meer meedoen aan deze wedstrijd. Hij heeft al ten volle bewezen dat hij wel degelijk die sterartiest is die we zoeken.
Werner De Smedt lijkt een beetje afstandelijk, maar achter dat harnas zit dus duidelijk een heel emotionele mens. Dat bleek gisteren aan zijn reactie hoe hij meeleefde met Rob Teuwen die uitgeschakeld werd en het er zelf moeilijk mee had. Maar the show must go on en dus werd Werner met Rock this town van The Straycats het podium opgestuurd. En kijk eens aan, zowaar zijn beste prestatie tot nu toe in de wedstrijd. De rockabilly zit hem als gegoten en hij bracht er het fantastisch van af. Geweldig straf gezongen met de nodige rock en guts. Jammer genoeg blijft Werner nog wat statisch in zijn performance, maar dat werd hem deze keer met veel plezier vergeven. Het wordt nu wel afwachten of hij op die elan de komende weken kan doorgaan, want de voorbije weken waren de prestaties nogal met up en downs. Maar laat de jury hem nog maar wat meer nummers uit de fifties en sixties rock brengen en Werner kan nog een paar weken langer meedraaien in de wedstrijd.
Sofie Van Moll had zich de voorbije weken kunnen nestelen in mijn favorietenzetel en week na week zat ze meer en meer comfortabeler in die zetel. Helaas zorgde vrijdag de dertiende voor ongeluk en met haar performance van Who knew van Pink werd ze uit die zetel gekieperd. Lag het aan het mindere lied van Pink, lag het aan de gebroken spiegel of had ze gewoon een off-day? Wat de oorzaak mag zijn, het resultaat viel toch wel tegen. Ze kon op geen enkel moment overtuigen met dit lied en het leek wel of ze de juiste toon niet kon vatten. Ze spetterde gewoon niet van het scherm, zelfs niet in het energieke refrein. Het bleef allemaal maar flauwtjes en het werkte op geen enkel moment aanstekelijk. Helaas werd haar mindere prestatie meteen ook afgestraft door de kijker en zit ze nu op de wip. En dat terwijl ze de voorbije weken nog als grote favoriet werd gebombardeerd om samen met Stan de finale te spelen. Het dreigt nu een vroegtijdige exit te worden, zeker als je weet dat haar tegenstander die andere knappere zanger is waar de vrouwen zo voor vallen. Het zou jammer zijn dat een steek laten vallen haar zo duur komt te staan.
Raar maar waar, maar Steph Goossens blijft maar in deze wedstrijd zitten. Zelfs een reprimande van de jury vorige week konden de kijkers niet op andere gedachten brengen. Maar die reprimande had wel duidelijk indruk gemaakt op Steph die De lichtjes van de Schelde van Bobbejaan Schoepen heel wat serieuzer aanpakte. En dus deed hij nog eens een poging tot zingen. En ja hoor, het was een verdienstelijke poging, maar het blijft wel een poging tot. Steph heeft zeker niet het licht als zanger gezien en dat bleek gisteren toch nog eens. Maar het blijft zo aandoenlijk om hem zo op het podium te zien staan en ik kan dus verstaan dat mensen op hem blijven stemmen. Helaas zijn er ook nog andere deelnemers en ten opzichte van hen is het in feite niet zo rechtvaardig. Maar nu Sofie Van Moll op de wip zit samen met een andere favoriet, zou Steph wel eens het kunnen halen tot in de finale. Een scenario dat ik liever niet zie, maar de mensen willen op de eerste plaats entertainment en dan pas goed zingen en Steph past perfect in die gedachtengang.
Roel Vanderstukken imponeerde vorige week serieus met Hard to handle van Otis Redding en was back in the game. Deze week diende hij zich echter aan All night long van Lionel Richie te wagen en struikelde hij over deze song. De motor sputterde duidelijk nog eens tegen en hij sloeg in de eerste strofe de bal compleet mis. Ik wist even niet welke richting hij met dit nummer uit wou en hij kreeg me op geen enkel moment mee. Maar hoe meer het nummer vorderde, hoe beter hij wel werd. Alleen was het kalf toen al lang verdronken. Bovendien viel het in dit nummer echt wel op met wat voor een schabouwelijk accent hij Engels tracht te zingen. Als ik al die weken zo bekijk, herken ik bij Roel een beetje hetzelfde patroon als bij Werner De Smedt. Hij gaat met ups en downs en als het nummer en het genre goed is, is hij fantastisch. Maar als het genre hem minder afgaat, gaat hij ook al snel uit de bocht. Alleen was de kijker deze week minder genadevol en dus beland hij als die andere grote favoriet op de wip. Het wordt bang afwachten of zijn mannelijke charme in zijn voordeel kan spelen.
Laatste in rij deze week is meteen ook de meest verrassende performance van de week. Andrea Croonenberghs diende zich te wagen aan My number one, de Songfestivalwinnaar van Helena Paparizou. Het lijkt wel op een grote tegenstelling als frietjes met choco, maar soms is het verrassingseffect zo groot dat je verbaasd bent en het goed vindt. En dat was gisteren ook bij Andrea. Het is duidelijk haar ding niet en het blijft onnatuurlijk aanvoelen, maar ze smeet zich helemaal in het lied dat het aanstekelijk werkte. Bovendien had ze duidelijk nog een rekening te vereffenen met de jury en die verbetenheid kon ze perfect integreren in deze song. Het leek wel of ze iedereen een poepje wou laten ruiken en dat was haar perfect gelukt. Toch moeten we ook even doorheen het verrassingseffect prikken en dan merken we op dat haar zang een klein beetje zagerig en eentonig was. Maar dat ligt natuurlijk ook grotendeels aan het feit dat het lied niets meer is dan een prulletje die niet bol staat van de grote melodieën. Maar ik denk dat voor haar het belangrijkste is dat ze zich niet heeft laten kennen en dat ze haar criticasters het nakijken gaf. Nu hopen dat zich niet gaat vertalen in arrogant gedrag.
Zoals ik reeds zei, zitten er twee favorieten op de wip, namelijk Sofie Van Moll en Roel Vanderstukken. Ze hadden duidelijk een mindere prestatie, maar was het daarom nodig om hen meteen daarvoor af te straffen? Er waren ten eerste de nog slechtere prestaties van Cara Van Der Auwera en Steph Goossens en ten tweede sloeg Timo Descamps de bal deze week ook serieus mis. Maar de groep wordt kleiner en de inzet wordt hoger en het is duidelijk dat de favorieten geen steek meer mogen laten vallen of ze worden daarvoor genadeloos voor afgestraft. Ik ben benieuwd wie het volgende week gaat halen en ik vrees dat vrouwelijk Vlaanderen natuurlijk massaal gaat stemmen voor Roel Vanderstukken. Bovendien is het voor de fans van Stan Van Samang tactisch gezien beter om grote concurrent Sofie uit de wedstrijd te kieperen. Maar toch pleit ik om Sofie Van Moll in de wedstrijd te houden. Ze was gisteren inderdaad niet goed, maar ze is de beste vrouwelijke zangeres in de wedstrijd en ze heeft de voorbije weken toch een pak indrukwekkendere prestaties neergezet dan Roel. Bij Roel is het teveel met ups en downs in de wedstrijd en er zitten nog genoeg knappe mannen in de wedstrijd zodat vrouwelijk Vlaanderen niet hoeft te vrezen. Geef Sofie dus nog een kans!
De goede doelen van de mogelijke afvallers:
De komende week kan je bellen en sms’en om Roel en Sofie in de wedstrijd te houden. Per oproep zal er 10 eurocent gaan naar het goede doel van de desbetreffende kandidaat. De telefoonnummers en sms-instructies vind u terug op de officiële site.
Het goede doel van Roel is Medi Clowns. De organisatie, die werkt met de drie vaste clowns Fabus, Aspirientje en Ludoke, probeert zieke kindjes zowel in ziekenhuizen als thuis op te vrolijken en hun angsten voor dokters, ziekenhuizen, spuitjes, … te overwinnen. Mocht Roel de finale winnen, kan de organisatie de prijzenpot van 25.000 euro goed gebruiken om de toekomst van de organisatie te verzekeren en de clowns nog meer kinderen te bezoeken. U kan de organisatie steeds financieel ondersteunen door een gift te storten op rekeningnummer 735-0079483-28.
Het goede doel van Sofie is Piazza dell’Arte. Deze educatieve kunstorganisatie wil jongeren de kans geven om zich ten volle creatief te ontplooien via verschillende multimediale technieken. Ze werken hiermee met een tiental omgebouwde lijnbussen die zich voor scholen, voor asielcentra, in moeilijke wijken en bij evenementen parkeren. De resultaten van het creatieve proces is te bewonderen via hun website. Mocht Sofie de finale winnen dan zou de 25.000 euro gespendeerd worden aan de aankoop van nieuwe montagesets om de jongeren kennis te laten maken met de nieuwste videotechnieken.
De liedjes voor volgende week:
De kijker mag elke week kiezen welke song zijn favoriete acteur of actrice de komende show moet zingen. Dit werd deze week de keuze van de kijker:
1. Cara: Money, Money, Money van Abba
2. Timo: Drops of Jupiter van Train
3. Stan: Clocks van Coldplay
4. Werner: I’m on fire van Bruce Springsteen
5. Sofie: Together again van Janet Jackson
6. Steph: Pour un flirt van Michel Delpech
7. Roel: Knock on wood van Eddie Floyd
8. Andrea: Late in the evening van Paul Simon
Dat Lien Van De Kelder zou afvallen, stond enigszins in de sterren geschreven. Zangtechnisch is ze geen groot talent en haar performance van I wanna dance with somebody was ondermaats. Haar tegenstander Cara Van Der Auwera is zangtechnisch ook niet perfect, maar stond de voorbije weken toch net een trapje hoger op de ladder. Het enige wat voor haar nog roet in het eten kon gooien was de knappe snoet van Lien Van De Kelder en het feit dat Lien meespeelt in de populaire serie Thuis. Maar daar trok de kijkers zich dus duidelijk niets van aan en beoordeelde rechtvaardig op de zangprestaties (al zal het feit wel meespelen dat het hier om twee vrouwen ging en dat in zulke wedstrijden meer vrouwen stemmen dan mannen, zodat uiterlijk en bekendheid van beide vrouwen minder een doorslaggevende rol konden spelen). Lien werd dus versluisd naar de jurybanken en kan de volgende weken zich terug concentreren op haar studies in Montpellier.
De vreugde bij Cara Van Der Auwera moet groot zijn geweest, want ze werd door het publiek voor een tweede keer gered. Ze probeerde het vertrouwen van het publiek niet te schaden met All about the money van one-hit-wonder Meja, maar helaas voor haar zal het wel een teleurstelling zijn geweest voor haar fans. Ze kwam net van de slachtbank en ze zong er zich zo weer naartoe. De voorbije weken liet Cara hier en daar al eens een steekje vallen, zodat je inderdaad een man in between werd zoals Peter Koelewijn. Maar gisteren was het niet hier en daar een steekje laten vallen, het was een aaneenrijging van de grote steken die ze liet vallen. Dit was echt een slechte performance en haar podiumpresence kon deze keer zelfs niet de bittere pil doen verzachten. Dit optreden diende afgestraft te worden met een nominatie, maar daar stak Lien Van De Kelder op een onbegrijpelijke manier een stokje voor door Cara de vrijstelling te geven. Een geschenk voor Cara, maar als kijker toch wel onrechtvaardig. Helaas zal de vrijstelling voor Cara Van Der Auwera enkel maar uitstel van executie zijn.
De vrijstelling van vorige week ging naar Timo Descamps, de bloedbroeder van Rob Teuwen. De vrijstelling was een welgekomen geschenk, want de jurycommentaren waren verdeeld. Deze week mocht hij zich wagen aan Naive van The Kooks, zowaar geen makkelijke opdracht. En als ik eerlijk ben, was het er ook aan te merken. Net als zijn versie van Lieve kleine piranha sloeg hij ook deze keer de bal compleet mis. Het was ten eerste al helemaal niet zo denderend gezongen. Bovendien miste hij ook nog geloofwaardigheid, zowel op het podium als qua stem. En ja hoor, ik val in herhaling, ik weet het, maar zijn “kijk eens mama, ik kan een paar starposes aannemen” was weer helemaal misplaatst bij dit nummer. Geen wonder dat Eric Melaerts Timo Descamps twee verschillende nummers zag brengen. Het geheel kon mij dus weeral niet overtuigen en ik begin stilaan mijn sympathie voor Timo te verliezen. Hij blijft teveel een would-be terwijl hij nochtans heel wat potentieel heeft. En het is zonde dat dit would-be blijft primeren op dat potentieel. In feite zou deze prestatie dan ook moeten worden afgestraft door de kijker, maar deze houden er blijkbaar een andere mening op na en vonden de afstraffing van de jury al voldoende. Toch hoop ik dat Timo de jurycommentaren van de afgelopen weken nog eens laat bezinken en er gevolg aan geeft.
Stan Van Samang is de grote favoriet om deze wedstrijd te winnen en elke week wordt duidelijk dat de afstand met de meeste andere kandidaten steeds groter wordt. En dat maakte zijn performance van She’s always a woman to me van Billy Joel nog eens duidelijk. Een heel ingetogen en emotioneel nummer en iets heel anders dan de afgelopen weken, maar hij leverde weer een topprestatie af. Hij maakte het nummer zich eigen, legde eigen klemtonen en stond weer vol zelfvertrouwen op het podium. Ik geef toe dat ik even dacht te horen dat hij in ademnood dreigde te geraken door de soms lange noten, maar hij ging nergens onderuit. Hij wist te ontroeren en te imponeren van begin en tot einde en het was weer klasse ten top. Stan moet dus eigenlijk al niet meer meedoen aan deze wedstrijd. Hij heeft al ten volle bewezen dat hij wel degelijk die sterartiest is die we zoeken.
Werner De Smedt lijkt een beetje afstandelijk, maar achter dat harnas zit dus duidelijk een heel emotionele mens. Dat bleek gisteren aan zijn reactie hoe hij meeleefde met Rob Teuwen die uitgeschakeld werd en het er zelf moeilijk mee had. Maar the show must go on en dus werd Werner met Rock this town van The Straycats het podium opgestuurd. En kijk eens aan, zowaar zijn beste prestatie tot nu toe in de wedstrijd. De rockabilly zit hem als gegoten en hij bracht er het fantastisch van af. Geweldig straf gezongen met de nodige rock en guts. Jammer genoeg blijft Werner nog wat statisch in zijn performance, maar dat werd hem deze keer met veel plezier vergeven. Het wordt nu wel afwachten of hij op die elan de komende weken kan doorgaan, want de voorbije weken waren de prestaties nogal met up en downs. Maar laat de jury hem nog maar wat meer nummers uit de fifties en sixties rock brengen en Werner kan nog een paar weken langer meedraaien in de wedstrijd.
Sofie Van Moll had zich de voorbije weken kunnen nestelen in mijn favorietenzetel en week na week zat ze meer en meer comfortabeler in die zetel. Helaas zorgde vrijdag de dertiende voor ongeluk en met haar performance van Who knew van Pink werd ze uit die zetel gekieperd. Lag het aan het mindere lied van Pink, lag het aan de gebroken spiegel of had ze gewoon een off-day? Wat de oorzaak mag zijn, het resultaat viel toch wel tegen. Ze kon op geen enkel moment overtuigen met dit lied en het leek wel of ze de juiste toon niet kon vatten. Ze spetterde gewoon niet van het scherm, zelfs niet in het energieke refrein. Het bleef allemaal maar flauwtjes en het werkte op geen enkel moment aanstekelijk. Helaas werd haar mindere prestatie meteen ook afgestraft door de kijker en zit ze nu op de wip. En dat terwijl ze de voorbije weken nog als grote favoriet werd gebombardeerd om samen met Stan de finale te spelen. Het dreigt nu een vroegtijdige exit te worden, zeker als je weet dat haar tegenstander die andere knappere zanger is waar de vrouwen zo voor vallen. Het zou jammer zijn dat een steek laten vallen haar zo duur komt te staan.
Raar maar waar, maar Steph Goossens blijft maar in deze wedstrijd zitten. Zelfs een reprimande van de jury vorige week konden de kijkers niet op andere gedachten brengen. Maar die reprimande had wel duidelijk indruk gemaakt op Steph die De lichtjes van de Schelde van Bobbejaan Schoepen heel wat serieuzer aanpakte. En dus deed hij nog eens een poging tot zingen. En ja hoor, het was een verdienstelijke poging, maar het blijft wel een poging tot. Steph heeft zeker niet het licht als zanger gezien en dat bleek gisteren toch nog eens. Maar het blijft zo aandoenlijk om hem zo op het podium te zien staan en ik kan dus verstaan dat mensen op hem blijven stemmen. Helaas zijn er ook nog andere deelnemers en ten opzichte van hen is het in feite niet zo rechtvaardig. Maar nu Sofie Van Moll op de wip zit samen met een andere favoriet, zou Steph wel eens het kunnen halen tot in de finale. Een scenario dat ik liever niet zie, maar de mensen willen op de eerste plaats entertainment en dan pas goed zingen en Steph past perfect in die gedachtengang.
Roel Vanderstukken imponeerde vorige week serieus met Hard to handle van Otis Redding en was back in the game. Deze week diende hij zich echter aan All night long van Lionel Richie te wagen en struikelde hij over deze song. De motor sputterde duidelijk nog eens tegen en hij sloeg in de eerste strofe de bal compleet mis. Ik wist even niet welke richting hij met dit nummer uit wou en hij kreeg me op geen enkel moment mee. Maar hoe meer het nummer vorderde, hoe beter hij wel werd. Alleen was het kalf toen al lang verdronken. Bovendien viel het in dit nummer echt wel op met wat voor een schabouwelijk accent hij Engels tracht te zingen. Als ik al die weken zo bekijk, herken ik bij Roel een beetje hetzelfde patroon als bij Werner De Smedt. Hij gaat met ups en downs en als het nummer en het genre goed is, is hij fantastisch. Maar als het genre hem minder afgaat, gaat hij ook al snel uit de bocht. Alleen was de kijker deze week minder genadevol en dus beland hij als die andere grote favoriet op de wip. Het wordt bang afwachten of zijn mannelijke charme in zijn voordeel kan spelen.
Laatste in rij deze week is meteen ook de meest verrassende performance van de week. Andrea Croonenberghs diende zich te wagen aan My number one, de Songfestivalwinnaar van Helena Paparizou. Het lijkt wel op een grote tegenstelling als frietjes met choco, maar soms is het verrassingseffect zo groot dat je verbaasd bent en het goed vindt. En dat was gisteren ook bij Andrea. Het is duidelijk haar ding niet en het blijft onnatuurlijk aanvoelen, maar ze smeet zich helemaal in het lied dat het aanstekelijk werkte. Bovendien had ze duidelijk nog een rekening te vereffenen met de jury en die verbetenheid kon ze perfect integreren in deze song. Het leek wel of ze iedereen een poepje wou laten ruiken en dat was haar perfect gelukt. Toch moeten we ook even doorheen het verrassingseffect prikken en dan merken we op dat haar zang een klein beetje zagerig en eentonig was. Maar dat ligt natuurlijk ook grotendeels aan het feit dat het lied niets meer is dan een prulletje die niet bol staat van de grote melodieën. Maar ik denk dat voor haar het belangrijkste is dat ze zich niet heeft laten kennen en dat ze haar criticasters het nakijken gaf. Nu hopen dat zich niet gaat vertalen in arrogant gedrag.
Zoals ik reeds zei, zitten er twee favorieten op de wip, namelijk Sofie Van Moll en Roel Vanderstukken. Ze hadden duidelijk een mindere prestatie, maar was het daarom nodig om hen meteen daarvoor af te straffen? Er waren ten eerste de nog slechtere prestaties van Cara Van Der Auwera en Steph Goossens en ten tweede sloeg Timo Descamps de bal deze week ook serieus mis. Maar de groep wordt kleiner en de inzet wordt hoger en het is duidelijk dat de favorieten geen steek meer mogen laten vallen of ze worden daarvoor genadeloos voor afgestraft. Ik ben benieuwd wie het volgende week gaat halen en ik vrees dat vrouwelijk Vlaanderen natuurlijk massaal gaat stemmen voor Roel Vanderstukken. Bovendien is het voor de fans van Stan Van Samang tactisch gezien beter om grote concurrent Sofie uit de wedstrijd te kieperen. Maar toch pleit ik om Sofie Van Moll in de wedstrijd te houden. Ze was gisteren inderdaad niet goed, maar ze is de beste vrouwelijke zangeres in de wedstrijd en ze heeft de voorbije weken toch een pak indrukwekkendere prestaties neergezet dan Roel. Bij Roel is het teveel met ups en downs in de wedstrijd en er zitten nog genoeg knappe mannen in de wedstrijd zodat vrouwelijk Vlaanderen niet hoeft te vrezen. Geef Sofie dus nog een kans!
De goede doelen van de mogelijke afvallers:
De komende week kan je bellen en sms’en om Roel en Sofie in de wedstrijd te houden. Per oproep zal er 10 eurocent gaan naar het goede doel van de desbetreffende kandidaat. De telefoonnummers en sms-instructies vind u terug op de officiële site.
Het goede doel van Roel is Medi Clowns. De organisatie, die werkt met de drie vaste clowns Fabus, Aspirientje en Ludoke, probeert zieke kindjes zowel in ziekenhuizen als thuis op te vrolijken en hun angsten voor dokters, ziekenhuizen, spuitjes, … te overwinnen. Mocht Roel de finale winnen, kan de organisatie de prijzenpot van 25.000 euro goed gebruiken om de toekomst van de organisatie te verzekeren en de clowns nog meer kinderen te bezoeken. U kan de organisatie steeds financieel ondersteunen door een gift te storten op rekeningnummer 735-0079483-28.
Het goede doel van Sofie is Piazza dell’Arte. Deze educatieve kunstorganisatie wil jongeren de kans geven om zich ten volle creatief te ontplooien via verschillende multimediale technieken. Ze werken hiermee met een tiental omgebouwde lijnbussen die zich voor scholen, voor asielcentra, in moeilijke wijken en bij evenementen parkeren. De resultaten van het creatieve proces is te bewonderen via hun website. Mocht Sofie de finale winnen dan zou de 25.000 euro gespendeerd worden aan de aankoop van nieuwe montagesets om de jongeren kennis te laten maken met de nieuwste videotechnieken.
De liedjes voor volgende week:
De kijker mag elke week kiezen welke song zijn favoriete acteur of actrice de komende show moet zingen. Dit werd deze week de keuze van de kijker:
1. Cara: Money, Money, Money van Abba
2. Timo: Drops of Jupiter van Train
3. Stan: Clocks van Coldplay
4. Werner: I’m on fire van Bruce Springsteen
5. Sofie: Together again van Janet Jackson
6. Steph: Pour un flirt van Michel Delpech
7. Roel: Knock on wood van Eddie Floyd
8. Andrea: Late in the evening van Paul Simon
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home